Chronische fysiotherapie bij COPD | Nijmegen

Bij Fysiotherapie Brakkenstein kan je uitstekend terecht wanneer je een chronische aandoening hebt. We hebben jarenlange ervaring in het behandelen zoals COPD Fysiotherapie en fysiotherapie bij etalagebenen. En sinds de laatste jaren behandelen we ook de klachten van Long Covid. We staan voor kwaliteit, daarom zijn we dan ook aangesloten bij Chronisch ZorgNet.

COPD fysiotherapie

Wat is chronisch fysiotherapie

Chronische fysiotherapie is een vorm van langdurige therapie voor het behandelen van aandoeningen. Denk aan COPD, Claudicatio Intermittens (etalagebenen), Long Covid, osteoporose, verschillende longaandoeningen en hartrevalidatie. We gaan aan de slag met verbetering op het gebied van lichamelijke klachten, het verbeteren van conditie, maar ook je algemene welzijn.

Kwaliteit staat voorop

Wij bieden je een behandeling op maat. Daarbij maken we gebruik van de laatste protocollen van het kwaliteitssysteem van Chronisch ZorgNet. Door de grote hoeveelheid aan ervaring kunnen we gedurende de start van een behandeling al snel een inschatting maken van de mogelijk te behalen resultaten. Zo weet je meteen waar je aan toe bent. We hebben vaste meetmomenten waarbij we kijken hoe de vordering verloopt. Dit delen we natuurlijk ook met je.

Vergoeding zorgverzekering

Chronische fysiotherapie wordt in veel gevallen vergoed door het basispakket van de zorgverzekering. De vergoeding hangt af hoe ernstig de aandoening is en de mate waarin de aandoening het dagelijks leven en welzijn beïnvloedt. Wij geven altijd aan de start van het traject een indicatie van de duur van de behandeling. Het is dus raadzaam om de vergoedingen van je zorgverzekering te bekijken, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

COPD Fysiotherapie

Fysiotherapie Brakkenstein heeft veel ervaring op het gebied van chronische fysiotherapie bij COPD. We kijken niet alleen naar de mogelijkheden om het fysieke welzijn te verbeteren. We geven ook uitgebreid aandacht aan de invloed op de rest van het lichaam en de psychische gevolgen. Denk aan benauwdheid, angst, makkelijk kunnen bewegen en omgaan met de ziekte.

Leefstijladviezen bij COPD

COPD is een chronische aandoening, maar we kunnen wel samen onderzoeken wat er mogelijk is om de klachten te verminderen. Naast COPD Fysiotherapie geven we ook leefstijladvies. Stoppen met roken, advies op het gebied van voeding en voldoende bewegen zijn onderdelen waar je wel invloed op hebt. We weten dat het niet makkelijk is om dat in een keer te veranderen, daarom begeleiden we je daar ook in. We geven dan ook advies op maat.

Chronisch ZorgNet

Fysiotherapie Brakkenstein is al meer dan 10 jaar aangesloten bij Chronisch ZorgNet. Chronisch ZorgNet is hét landelijk netwerk voor therapeuten die chronische fysiotherapie aanbieden. Zij streven naar verbetering van de zorg en hebben een uitgebreid netwerk van zorgverleners. Als fysiotherapeut staan wij voor kwaliteit. Dit betekent dat we jaarlijks de benodigde cursussen volgen om patiënten zo goed mogelijk te helpen met chronische aandoeningen.

Chronisch ZorgNet
Fysiotherapie Brakkenstein Nijmegen - Favicon

Samen gaan we er voor

We bouwen aan een langdurige relatie waarbij er altijd ruimte is voor vragen en overleg. We zien het dan ook als een samenwerking. Gezondheid is meer dan alleen de ziekte, we kijken daarom alleen verder dan alleen de symptomen. Ook als het even niet zo lekker gaat zijn we er voor je. We stimuleren je om zelf de regie te nemen en kijken samen naar wat mogelijk is. Ieder persoon is immers anders.

Neem contact op voor vragen of maak direct een afspraak.

Afspraak maken Afspraak maken